fredag 6 september 2013

Drömmar

Helgens bokbloggsjerka ställer frågan:

Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Det skulle kännas helt fantastiskt om pengarna helt plötsligt bara fanns där. Jag skulle definitiv resa massor och upptäcka nya platser. Platser som jag fascinerats av i böcker som jag läst och som jag verkligen skulle vilja se i verkligheten. Familjen skulle självklart få följa med, hundarna kunde dock bli ett litet problem.
Barnen skulle självklart få en del av kakan också. Jag skulle köpa en mysig liten stuga vid en sjö, där man kan sitta och njuta av solen som speglar sig i vattnet (för vid min drömstuga blåser det aldrig eller regnigt)
Risken finns att pengarna inte skulle räcka så länge, men man vet aldrig hur morgondagen ser ut. Min filosofi, efter att ha upplevt att alldeles för många ryckts bort alldeles för tidigt, är att försöka leva idag och njuta av livet.

Sannolikheten att jag skulle bli 5 miljoner rikare är nog liten, så jag fortsätter att drömma mig bort genom böckernas värld istället.
Ha en fantastisk helg, njut av dagen och läs!!!! 


 

9 kommentarer:

  1. Härliga drömmar! Härligt också att den om att sitta i en skön fåtölj med en bok kan bli sann idag!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag resonerar som du... Sannolikheten att fem miljoner plötsligt skulle sitta på bankkontot känns inte särskilt troligt. Men drömma kan man ju ;)

    SvaraRadera
  3. Nu när jag tänker efter så skulle jag nog så småningom velat ha en stuga någonstans längs Västkusten :)

    SvaraRadera
  4. Att leva idag och njuta av livet tycker jag låter sunt och bra. Krydda sedan med drömmar och det blir ännu bättre.

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt foto! Lite Divergent över det...

    SvaraRadera
  6. Ingen dum idè. en turnè inspirerad av böcker man läst.

    SvaraRadera
  7. Den där stugan vid sjön vill jag också ha :-P

    SvaraRadera
  8. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.