söndag 29 september 2013

Hus, hundar och hjärtats längtan - Lucy Dillon


Författare: Lucy Dillon
Titel: Hus, hundar och hjärtats längtan
Utkom : 2012
Förlag: Bonnier Audio
Uppläsare: Anna Maria Käll

Andra böcker jag läst av samma författare:
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar






Baksidan:

 När Juliet förlorar sin man Ben isolerar hon sig hemma och tillbringar dagarna framför teven.
Hennes syster Louise lever ett på ytan perfekt liv men saknar gemenskap och värme i sitt äktenskap. När mamma Diane lyckas locka ut sin ena dotter Juliet på hundpromenader börjar det hända saker...
Utan att veta hur det har gått till har Juliet plötsligt ansvar för en mängd hundar, katter och krukväxter som behöver omvårdnad när ägarna är bortresta. Dessutom får hon energi över för att börja renovera huset - något som verkar ha samma terapeutiska inverkan på hennes liv som hundpromenaderna har.
Louise och Juliets vägar korsas under jakten på lycka och en viss person kommer att spela en alltmer avgörande roll i sammanhanget.


Mitt omdöme
Det tog en hel skiva innan jag förstod att det inte var en fortsättning på förra boken, vilket var lite synd. Men när jag väl kom in och handlingen och accepterade att det var helt nya personer det handlade blev boken helt okey. En feel good roman som man lätt tar till sig. Sorgen som Juliet fastnat i tar upp en hel del av boken, men även hennes systers äktenskapsproblem. Bägge systrarna är sympatiska i mitt tycke och har blivit osams egentligen helt i onödan. Som hundälskare tycker jag om att hundarna får mycket plats. Jag kommer med all sannolikhet att även läsa nästa bok av Lucy Dillon.
Mitt betyg blir CCC.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

1 kommentar:

  1. Jag gillade verkligen boken och har läst alla av henne hittills utgivna på svenska! :)
    Jag tyckte att det var intressant att böckerna utspelade sig i samma småstad!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.