torsdag 26 september 2013

Istället för bokmässan - surfplatta

Har länge velat åka på bokmässan, men det blir inte i år. Förhoppningsvis kommer jag iväg nästa år.

Som tröst köpte jag trots min skepsis en surfplatta. Har länge funderat på om jag ska ha en läs eller surfplatta och vilken storlek. Tack till er som har gett råd i frågan, det blev till slut en  Acer Iconia A1 till fantastiska priset 990 kronor. Den är endast 7,9'', men helt perfekt i mina ögon, inte för tung att hålla med en hand när man sitter och läser och ändock betydligt större än min telefon.

Varför valde jag då en surfplatta och inte en läsplatta? Efter mycket funderade kände jag att jag använder mobilen till mycket surfande idag när vi är i husvagnen eller i stugan och då kan surfplattan vara ett bättre alternativ (denna har endast Wifi, men tänker testa internetdelningen i telefonen).

Så här långt är jag supernöjd och måste säga att det är enkelt att läsa en bok på plattan, exvis behöver man inte klämma fast boken under tallriken när man äter lunch och riskera att sidorna hoppar iväg. Jag återkommer om några månader så får vi se om jag fortfarande tycker om att läsa på detta sätt.

1 kommentar:

  1. Du har blivit taggad! http://boklysten.blogspot.se/2013/09/reading-habits-tag.html

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.