fredag 27 september 2013

Reading habit tags

Superkul att bli taggad av Boklysten (glöm inte vara med i hennes tävling) älskar denna typ av listor.

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?

 Jag älskar att sitta i mitt hörn i vardagsrumssoffan och läsa. När vi renoverade för några år sedan valde vi at inte ha någon TV:n där, utan vi har varsin läslampa ovanför varsin schäslong jag och maken. Nu så här under hösten eldar vi dessutom i kaminen och njuter av lugnet, så det är min absoluta favoritplats att läsa på.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?

 Lite blandat, jag har haft svårt att hitta fina bokmörken. Jag viker dock aldrig hörn.

3. Kan du sluta läsa närsomhelst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?

  Jag kan sluta precis vart som helst, ibland får man dock läsa lite extra för att komma ihåg exakt vart på sidan som man slutade.

4. Äter eller dricker du någonting när du läser?

 Ibland, i så fall blir det oftast en kopp kaffe eller te.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n när du läser?

Nej, jag vill helst ha helt tyst.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?

Jag har flera böcker igång samtidigt. En "vanlig" bok, en ljudbok i mobilen, oftast en i bilen och numer även minst en i "plattan".

7. Läsa hemma eller överallt?

Jag läser så ofta jag kan och då spelar det ingen roll vart jag är. Om vi åker utomlands för att sola och koppla av så blir det ett antal böcker lästa.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?

Läser helt klart tyst i huvudet.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?

Jag brukar aldrig hoppa i boken, tror aldrig att det har hänt, kanske när jag var yngre.
 
10. Bryta rygg eller inte?

Aldrig! Jag växte upp på en bensinstation där vi sålde pocketböcker och jag lärde mig tidigt att läsa böcker utan att det syntes, på det viset kunde vi sälja dem lästa :-).

11. Skriver du i böcker?

Nej, nej, nej.

12. Vilka taggar du?

3 kommentarer:

  1. Tyckte det var en toppenlista, så roligt det ska bli att läsa andras. Min är redan publicerad

    SvaraRadera
  2. Så kul, jag svarar när jag får tid!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.