tisdag 17 december 2013

Bättre tillsammans - Sheila O´Flanagan

Författare: Sheila O´Flanagan
Titel: Bättre tillsammans
Utkom : 2012
Förlag:  Pocketförlaget


Andra böcker jag läst av samma författare:
Den perfekte mannen, Syskonkärlek, Den jag ville ha, Inte han & Luftslott




Handling:
Hemkära Nina Fallon blir förkrossad när det uppdagas att hennes make, som hastigt och lustigt har fått ett uppsving i sin slumrande skådespelarkarriär, har ett förhållande med sin motspelerska. Plötsligt är hennes privatliv av allmänt intresse, och samtidigt som hon försöker värja sig mot skvaller och elaka tungor måste hon nu ensam fortsätta driva sitt lilla pensionat.

När Sheridan flyttar in på pensionatet inser hon att livet i Ardbawn inte är så händelselöst som hon hade förväntat sig. Mörka hemligheter bubblar under ytan, och snart börjar Sheridan ana att Nina har nyckeln till ett avslöjande som kan ge henne det stora namn inom journalistiken som hon så hett eftertraktar. Men Sheridans grävande i det förflutna gör att hon hamnar på kollisionskurs med nuet och med mannen hon har förälskat sig i. Plötsligt har hon mer att förlora än hon någonsin trott var möjligt.


Mitt omdöme
Sheila O´Flanagan har varit en av mina favoritförfattare och hon gör mig inte besviken denna gång heller. Jag vet inte om det beror på att jag oftast läser hennes böcker i en solstol utomlands som gör att jag tycker så mycket om hennes böcker. Jag gillar hennes sätt att beskriva personerna och miljöerna och även om man oftast kan räkna ut handlingen, så är det ett lättsamt nöje att läsa hennes böcker. Bläddrar snabbt vidare till nästa sida och har svårt att lägga ifrån mig boken.

Både Nina och Sheridan är mysiga individer och Ninas pensionat skulle jag verkligen vilja checka in på. Pojkflickan Sheridan som aldrig känner sig tillräcklig i jämförelse med sina idrottande bröder känns ärlig och genuin. Hennes mor skulle jag dock vilja ta några allvarsamma ord med.
Ibland skulle jag vilja att hennes böcker fortsatte nästa gång med samma individer för när man har lärt känna dem så ingående vill jag följa dem längre fram i livet. Men nu fantiserar jag ihop en lycklig framtid till de bägge istället.
Mitt betyg blir CCCCc.

Tusen tack till Pocketförlaget för recensionsexet.

Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.