tisdag 9 september 2014

Inte riktigt enligt plan - Denise Rudberg & Hugo Rehnberg

Författare: Denise Rudberg & Hugo Rehnberg
Titel: Inte riktigt enligt plan
Utkom : 2014
Förlag: Lind Co


Andra böcker jag läst av samma författare (Denise Rudberg):

Väninnan, Storlek 37, O.S.A, Jenny S, Matilde, Åse, 
Ett litet snedsprång, Två gånger är en vana, 
Bara tre kan leka så



Baksidan:
Paula ska bli välgörenhetsarbetare, eller möjligen lärare. Hon har inte riktigt bestämt sig än men eftersom hon närmar sig 40 börjar det bli dags att sluta leva på pappas pengar.
Tom är en brottsmålsadvokat som förgäves försöker få omvärlden att glömma att han har ett förflutet som barnstjärna. 
På ett storslaget bröllop träffas Paula och Tom för första gången och det uppstår omisskännlig kemi mellan dem . Problemet är att det är Paulas bröllop - och att brudgummen är Toms studentkamrat. Förutsättningarna för en eventuell kärleksrelation är alltså usla. Och ödet ser till att göra oddsen ännu sämre. Men trots det har både Tom och Paula svårt att släppa tanken på varandra. 


Mitt omdöme
Denise Rudberg skriver återigen chiclit i överklassmiljö i ungefär samma stil som Jenny S och Matilde böckerna. Jag gillar det, boken är extremt lättläst och även om man förstår hur det ska gå så är vägen dit humoristisk och igenkännande. Denise Rudberg har skrivit kapitlen om Paula och Hugo Rehnberg kapitlen om Tom. De har lyckats väva ihop sitt författande väldigt bra, det blir inget hopp i sättet att skriva utan historien flyter på väldigt bra. Vill man ha en lättläst romantisk bok så kan jag verkligen rekommendera denna. För mig var det en perfekt bok att ta itu med efter sommarens läsuppehåll. 

Tanken är att de ska skriva en uppföljare men inte med Paula och Tom utan om några av bifigurerna i boken och det ser jag framemot. 
Mitt betyg på denna bok blir CCCC.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.