onsdag 1 oktober 2014

Summering september

Lästa böcker
  1. Inte riktigt enligt plan - Denise Rudberg/Hugo Rehnberg
  2. Av en annan värld - Katherine Webb
  3. Gone Girl - Gillian Flynn
  4. En enda natt - Simona Ahrnstedt
  5. Stå inte för nära kanten - Annika Mayer

Totalt : 5 böcker ( 2046 sidor)
Författare: 3 svenska, 1 engelsk, 1 amerikansk

Bästa boken: Efter en sommar med väldigt lite läsande är jag återigen på gång och vilken härlig start med suveräna böcker. Jag kan inte utse vilken som var bäst eftersom alla hade något som jag verkligen gillade.

Sämsta boken:  Enkelt, Gone Girl, som blev en besvikelse.

Största överraskningen: Stå inte för nära kanten, en riktigt bra debut av Annika Mayer. Vet inte om det beror på att hon är norrländska och att man därför känner igen sig mycket i hennes bok eller om det är lika för andra som läser den runt om i landet. TIPS! Häng med på bloggen för inom en snar framtid kommer jag att lotta ut hennes bok.

Summering: Inte en av mina främsta månader när det gäller läsning, det har varit en hel del annat i görningen under hösten och framförallt det fantastiska vädret. Månadens höjdpunkt blev definitivt bokmässan, en riktig inspirationskälla.

Utmaningar: Här går det väldigt trögt, men några punkter har i alla fall blivit struken i kaosutmaningen. Gone Girl försvann från min boktolva.  Bloggdalas bok ska inte recenseras förrän om några dagar så den kommer med på oktobers lista.

Planerar att läsa i oktober: Efter att ha införskaffat 15 böcker på bokmässan, så blir nog det svåra att välja ut vilka av dem som jag tänker hinna med i oktober. Debuten Ensam fjäril av Gabriella Ullberg Westin kommer att recenseras så mycket vet jag. Dessutom tänker jag hinna med att läsa Britt-Marie var här av Fredrik Backman och Mörk ängel av Lani Taylor. Eventuellt några recensionsex om det trillar in några.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.