lördag 5 oktober 2013

Vagabonds reseskrivarkurs

Vagabond nr 9 2013Nu känner jag mig smått nervös, vet inte hur jag tänkte i våras när jag anmälde mig till Vagabonds reseskrivarkurs som går av stapeln nästa helg.
Jag som inte alls kan skriva ska alltså lära mig skriva reseberättelser, eller vänta nu, det är kanske därför som jag anmälde mig.
Jag har ingen ambition att börja skriva resereportage för tidningar utan mer för min egen skull, jag vill kunna titta tillbaka om några år och läsa om vad vi gjorde och hur vi upplevde saker. Tänker starta en reseblogg med mina/våra reseskildringar när jag känner mig mogen för det.
Jag undrar så klart vilka fler som kommer att vara på kursen och hur duktiga de är. Jag, en "gammal" kärring på kurs tillsammans med en massa unga duktiga medietränade varelser, hur ska det gå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.