torsdag 19 december 2013

Vart tar tiden vägen?

Jag förstår inte vart tiden tar vägen så här i jultid. På jobbet känns det som om allt måste ske före jul och hemma ska man inte prata om hur det är just nu. Har bestämt sedan flera år tillbaka att inte gå på julstressen, men det kommer oavsett om man vill eller inte.
I år ska vi (familjen) fira julen tillsammans med min far, min bror med fru och dotter, och de kommer hit redan på lördag, så då vill jag att allt ska vara klart. Jag har sedan länge fått stryka allt vad som heter julbak för det hinner jag inte med, trist, eftersom det brukar vara något som jag älskar. Provade göra en ny sorts kakor i söndags, men de kommer jag inte ens att bjuda hundarna på.
Läsningen ligger för stunden helt i träda, tänker ta igen det med råge efter julhelgen. Lyckades trots mitt beslut om att inte köpa fler böcker köpa hem dagens ljudbok i julkalender hos dito. Så nu har även jag boken Gone Girl av Gillian Flynn, som så många har tyckt så mycket om, ser framemot att lyssna på den.
Nu är det dags att ta itu med eftermiddagens sysslor. Jag har ett tomtehus som ska pyntas och inredas.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.