tisdag 4 februari 2014

Summering av januari

Lästa böcker
  1. Paradisoffer - Kristina Ohlsson
  2. Redan död - Stephen Booth
  3. Isvittring - Solveig Vidarsdotter
  4. Kaffe med rån - Catharina Ingelman-Sundberg
  5. Tango för vilsna själar - Lucy Dillon
  6. Röd måne - Elisabet Nemert
  7. Svinen- Louise & Sören Hammer

Totalt : 7 böcker (2810 sidor)
Författare: 4 svenska, 2 engelska och1 dansk.

Bästa boken: Denna månad var det många bra böcker, har lite svårt att välja, men jag säger nog att Röd Måne av Elisabet Nemert var den som fick högst betyg.

Sämsta boken:  Kaffe med rån, brukar älska Catharina Ingelman-Sundbergs böcker, men denna var inte alls lika bra som hennes historiska romaner har varit.

Största överraskningenRedan död, har helt missat Stephen Booth och denna bok överraskade verkligen positivt. Vilken tur att han skrivit flertalet innan denna så jag har lite att ta ikapp. Hur ska jag hinna det innan nästa bok kommer ut?!

Summering: Den normalt kalla månaden januari blev inte riktigt lika kall som vanligt, men några sköna stunder framför en värmande brasa har det blivit. Jag är nöjd med antalet böcker som jag hunnit läsa och de flesta har verkligen varit klart värda att läsa.

Utmaningar: Spänningsutmaningens janauribok Isvittring lyckades jag läsa, i kaosutmaningen har jag strukit 3 rader i alla fall. När det gäller Boktolvan går det trögare, men det är ju tack och lov långt till 2015 ännu.

Planerar att läsa i februari: Jag planerar att läsa boken De oskyldiga, som en del i spänningsutmaningen och som även är en recensionsbok, Bloggdalas cirkelbok Örfilen, några recensionsex som har anlänt och förhoppningsvis någon bok från Boktolvan. Vi får se i slutet av månaden hur det hela har artat sig. OS lär ju inte direkt göra att jag hinner läsa lika mycket som normalt.

1 kommentar:

  1. Har fanns det flera stycken som jag har på min läslista. Det verkar ju lovande.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.