söndag 2 mars 2014

Summering av februari

Lästa böcker
  1. Vinter i drömhuset - Maeve Binchy
  2. 11 gram sanning - Daniel Akenine
  3. Hennes iskalla ögon - Carin Gerhardsen
  4. Bröllopsnatten - Sophie Kinsella
  5. Medan mörkret faller - Anna Lihammer
  6. Örfilen - Christos Tsiolkas
  7. De oskyldiga - David Baldacci

Totalt : 7 böcker (2738 sidor)
Författare: 3 svenska, 1 engelsk, 1 amerikansk, 1 australiensisk och en 1 irländsk

Bästa boken: Extremt många riktigt bra böcker, svårt att välja den absolut bästa, men det blir Vinter i drömhuset av Maeve Binchy. En bok som får en att längta till en grå och disig irländsk vinter måste helt enkelt få toppbetyg.

Sämsta boken:  Måste tyvärr skriva Bröllopsnatten av Sophie Kinsella, men det beror mycket på att övriga böcker jag läst varit så väldigt bra. Kinsellas böcker är väldigt lättlästa, men denna gång räckte det inte till mer än en trea i mitt betyg.

Största överraskningen: Vinter i drömhuset, Binchy är en helt ny bekantskap för mig, trist att det var hennes sista bok, men hon har skrivit många innan denna så jag har många fler att upptäcka.

Summering: Trots ett OS som tog mycket av min lästid, så lyckade jag läsa lika mycket som i januari, vilket är helt otroligt.

Utmaningar: Spänningsutmaningens februaribok De oskyldiga lyckades jag läsa och även Bloggdalas cirkelbok Örfilen, i kaosutmaningen lyckades jag stryka två rader. Boktolvan består fortfarande av tolv olästa böcker, så nu börjar det bli dags att ta itu med någon.

Planerar att läsa i mars: Jag planerar att läsa boken Flickan under jorden, som en del i spänningsutmaningen (och Boktolvan) ,Bloggdala cirklar kring boken Svinhugg i mars. Dessutom funderar jag på att hoppa världsutmaningen så att jag vidgar mina läsvyer och då bör jag hitta en författare som inte kommer från Sverige, England eller USA redan i mars. Vi får se hur det blir med det.

2 kommentarer:

  1. Jag har hört en del om Maeve Binchy den senaste tiden och blivit lite nyfiken, speciellt som jag såg att två av hennes böcker finns i bokbytarhyllan på jobbet. Det låter som romantik, men det kanske det inte är?

    SvaraRadera
  2. Fin hög du hann med trots OS :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.