lördag 8 mars 2014

Världsutmaningen

Ytterligare en utmaning som jag inte kan motstå att hoppa på. Jag som är så insnöad på engelsk, amerikansk och svensk litteratur behöver vidga mina sinnen och därför väljer jag att hoppa på Anna på bloggen och dagarna går... världsutmaning. Så här skriver Anna på sin blogg:

"Läs böcker från så många olika länder som du vill under 2014 och skriv sedan ett liten blänkare på bokmässans community och tipsa oss andra. Era tips taggar ni med världsutmaningen 2014 och landet samt världsdelen som författaren kommer från. Jag själv kommer att publicera ett tips där och en längre text här på min blogg men man gör precis som man vill. Jag kommer att twittra under #världsutmaningen2014 också". 

Min utmaning blir att under 2014 försöka läsa böcker från tio olika länder. Vet att det kommer att bli svårt att avgöra ibland om det ska vara författarens hemland eller landet som boken handlar om, men här tänker jag ta mig friheten att göra det som känns mest aktuellt från bok till bok. Hur gör ni andra?

1 kommentar:

  1. Jag har fullt upp med de utmaningar jag redan håller på med, och hade tänkt försöka beta av mina hyllvärmare i år. Inte så mycket annat än Sverige, Usa och Storbritannien där... Annars tycker jag den här verkar kul!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.