söndag 8 juni 2014

Bokbloggsjerka 6-9 juni

Återigen har mina bloggar blivit lidande av min tidsbrist. jag hoppas verkligen att jag får mer tid till att både läsa och blogga nu när sonens student är över och vi går med en varm och skön sommar.
Tänkte haka på veckans jerka även om den var svår denna gång.
Denna gång undrar Annika :

Om du skulle få möjlighet att intervjua någon av dina favoritförfattare, vem skulle du i så fall välja och vilka frågor skulle du ställa? (Du behöver inte skriva en lång lista med frågor utan några exempel är helt okej)

Jag skulle gärna vilja intervjua eller snarare samtala med Jeffrey Archer och höra hur han kommit på sina olika rollfigurer och miljöerna som han beskriver. Tänker då speciellt på tvillingarna i boken Blodsbröder som är så otroligt bra och även hans fantastiska bok Dömd till fängelse.
En annan författare som jag gillar att läsa är Lesley Pearse, hennes böcker innehåller alltid starka kvinnor och jag skulle vilja veta mer om henne och hennes bakgrund och hur hon kommer på alla dessa händelser i sina böcker.

Håll ut alla bloggvänner, under kommande vecka så kommer det några recensioner på böcker som jag trots allt läst. Nu ska jag ta och gona ner mig i soffan efter några intensiva studentdagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.