torsdag 4 september 2014

Förlåt mig - Lesley Pearse

Författare: Lesley Pearse
Titel: Förlåt mig
Utkom : 2014
Förlag: Damm

Andra böcker jag läst av samma författare:
Elizabeth, Beth & Susan, Adéle och Lotte




Baksidan:
Eva hittar sin mamma, Flora, livlös i familjens badkar. Hon har begått självmord. Men en olycka kommer sällan ensam och när Evas pappa Andrew avslöjar att han inte är hennes biologiske far, raseras Evas värld fullständigt. Mystiken tätnar och Eva söker sig bakåt i sin mammas dunkla fotspår, bland annat för att få veta vem hennes riktige pappa är. Samtidigt tycks någon vara beredd att gå till ytterligheter för att hon inte ska lyckas med detta.

Mitt omdöme
Även jag måste börja med att säga Förlåt mig för min sena recension. Jag läste ut boken i början på juni, men har inte haft tid att skriva recensionen förrän idag.

Återigen har Lesley Pearse lyckats porträttera en stark kvinna som trots alla livets motgångar tar sig framåt i livet. När man tror att lyckan är på väg mot henne, så händer återigen något oförutsett, Eva är en person som man lätt fastnar för och tar till sig. Att boken dessutom är en riktig bladvändare gör inte saken sämre. 
Mitt betyg på denna bok blir CCCCc.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus


Stort tack till Damm förlag (Massolit) för recensionsexet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.