tisdag 21 oktober 2014

Anna-Lisas Antik - Eli Åhman Owetz

Författare: Eli Åhman Owetz
Titel: Anna-Lisas Antik
Utkom : 2013
Förlag: Förlaget Orda


Andra böcker jag läst av samma författare:
Inget






Baksidan:
När Anna-Lisa Johansson lämnar sitt trista kontorsjobb i Stockholm och öppnar antikaffär i en nedlagd lanthandel i Roslagen gör hon verklighet av sin dröm. Den unga antikhandlaren njuter i fulla drag av livet på landet och får snabbt vänner i byn. En av dem är Johnny, bilmekanikern med de gröna ögonen, som hälsar på allt oftare. Men orosmolnen hopar sig. Antiktjuvar härjar i trakten, och på närbelägna Solstaholms slott får Anna-Lisa en fiende att se upp med.

Mitt omdöme
Jag är ingen retro människa egentligen, men efter att ha läst Åhman Owetz mysiga roman så längtar jag att kika in i en antikaffär och styla om lite hemma. Det här är en härlig feelgood roman och även om man tidigt förstår vad som händer så vill man bara läsa vidare. Anna-Lisa och Kattis är härliga och jag skulle gärna anlita dem till min inredning. Frissan i byn (Lillan) som hjälper till känns genuin och härlig precis som de flesta övriga i den lilla påhittade byn,Söderberga. Det första jag gjorde när jag hade läst ut boken var att genast köpa uppföljaren.
Mitt betyg på denna bok blir CCCCc.

Detta blev den första bok som jag till fullo läste på min mobil och det gick väldigt bra, ett extra plus är att mobilen har man ju oftast med sig:-).

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.