måndag 15 december 2014

Spegelblänk - Marie-Louise Fritzén

SpegelblänkFörfattare: Marie-Louise Fritzén
Titel: Spegelblänk
Utkom : 2014
Förlag: Romancedottir


Andra böcker jag läst av samma författare:

Inget, debut





Baksidan:
Emma ser fram emot en spännande sommar med mycket nattsudd, kärlek och krogliv. Synd bara att hennes syster Caroline blivit så tråkig sedan hon gifte sig. De är nästan alltid osams, inte minst om vem som ska ta ansvar för deras besvärliga farmor. Men när Emma hittar farmoderns gamla dagböcker inser hon att ingenting är som hon trott...

Mitt omdöme
Det är alltid trevligt när man får ett mail av en ny författare som vill att man ska läsa deras nya bok, speciellt när boken tilltalar en som denna bok gjorde.
Jag gillar upplägget med boken, vem önskar inte att man skulle hitta någon förfäders dagbok som berättade en spännande historia från deras uppväxt.
Emmas farmor Olena visar sig ha rötter i det nazistiska Tyskland och har varit med om fruktansvärda händelser, dessa händelser varvas med Emmas dagliga liv. Jag känner en tomhet när boken tar slut, jag vill ju veta vad som händer sen.....
En lättläst bok som tilltalar mig och som jag gärna vill ha en fortsättning på (om en bok får mig att vilja ha mer så är det enligt mig en bra bok). Kommer gärna att läsa fler böcker av Marie-Louise Frizén.
Mitt betyg på denna bok blir CCCCc.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus


Ett stort tack till Marie-Louise Fritzén för recensionsexet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.