fredag 2 januari 2015

Böcker jag ser framemot våren 2015

Ett nytt år vilket innebär en mängd nya titlar på gång hos alla bokförlag. Jag har botaniserat lite bland vårens kataloger och hittat en hel del böcker som jag verkligen ser framemot. Förutom dessa böcker så vet jag att många av de mindre förlagen också har intressanta böcker på gång. Jag hoppas på att några av dessa kommer som recensionsex och några hamnar på min inköpslista.

Januari

Charlotta Larsson "Förvandlerskan" (Forum)
Jeffrey Archer "Våghalsiga planer" (Massolit)
Maria Gustavsdotter "Katarinas bok" (Historiska)
Hans Gunnarsson "All inclusive" (Albert Bonnier)
Mari Jungstedt/Ruben Eliasson "En mörkare himmel" (Albert Bonnier)
Nora Roberts "Dödlig besatthet" (Albert Bonnier)
Sara Larsson "Den första lögnen" (Norstedts)
Marian Keyes "Kvinnan som stal mitt liv (Norstedts)

Februari/Mars


Lucy Dillon "Hundra omistliga ting" (Forum)
Kate Atkinson "Liv efter liv" (Massolit) 
Åsa Hellberg "Toscana tur och retur" (Forum)
Sophie Kinsella  "En shopaholic i Hollywood" (Massolit)
Anna Lihammer "Än skyddar natten" (Historiska)
Ann Cleeves "Dött vatten" (Albert Bonnier)
Sara Lövestam "Sanning med modifikation" (Piratförlaget)
Martin Melin "Brott kan ej styrkas" /Forum)

April

Ninni Schulman "Vår egen lilla hemlighet" (Forum)
Sofie Sarenbrant "Avdelning 73" (Massolit)
Paula Hawkins "Kvinnan på tåget" (Massolit)
Cristina Cabori "Doftens vägar" (Massolit)
Kristin Hannah "Flyga vilse" (Albert Bonnier)
Kristina Ohlsson "Mios Blues" (Piratförlaget)
Marita Conlon-McKenna " Den glömda rosenträdgården" (Norstedts)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.