tisdag 31 mars 2015

Badhytten (det som göms i sand...)- Christina Olséni & Micke Hansen

Författare: Christina Olséni & Micke Hansen
Titel: Badhytten (det som göms i sand kommer upp ibland)
Utkom : 2015
Förlag: Historiska Media

Antal sidor: 368
Boktyp: Kartonage
Utspelar sig i : Falsterbo

Andra böcker jag läst av samma författare:

Debut

 
Baksidan
"Kan man få livstids fängelse när man är 82 år?"
Tidigt en morgon tjuvspelar de gamla vännerna Egon och Ragnar tillsammans med systrarna Elisabeth och Märta på Falsterbo golfbana. Det ser ut att bli en fantastisk sommardag med golfrundan avbryts tvärt när vännerna gör en fasansfull upptäckt. I bunkern på hål två ligger golfklubbens ordförande Sven Silverstolpe död.

Stor förvirring utbryter och Egon och Ragnar gör vad de kan för att bringa ordning i kaoset. För att dölja sin inblandning i Silverstolpes död baxar de in honom i golfbilen och kör mot klubbhuset. Men ingenting går som planerat och snart har de satt igång en händelseutveckling som är omöjlig att stoppa. Och det här är bara starten på en ovanlig sommar under Falsterbonäsets soliga himmel. 
Mitt omdöme:Fick denna bok som julklapp av Historiska Media, men har väntat med att läsa den till denna månad när den "rätta" utgivningen var planerad.
Boken är en äkta pusseldeckare och vilken lovande debut. Jag slukade boken från pärm till pärm och ville egentligen inte att den skulle ta slut, men eftersom jag inte hade lyckats lista ut vem mördaren var förrän när på slutet så sträckläste jag den. Karaktärerna är helt underbara, älskar pensionärsligan med Egon i spetsen och den udda polisen Mårten ger en härlig humoristisk krydda till deckarhistorien. Jag hade ständigt ett leende på läpparna och rekommenderar alla att läsa boken. Ser verkligen framemot fler delar om Mord i Falsterbo.

Mitt betyg CCCCc.

Min marsbok i Spänningsutmaningen hos Mia.

Tusen tack till Historiska Media för julklappen.

Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.